Hejsan !
Vill tacka Anders , Whounit, och stadig för era svar
Hmm vet inte riktigt hur jag ska börja men jag svarar först om jag har ngn att snacka med . Jag har gått på kbt ett tag tror det var 6 gånger i vintras , tyckte det var nyttigt men känndes mest som en repetion av det jag redan vet , däremot så tyckte jag mycket om teraupeuten , När jag sökte hjälp så gjorde jag det via vc. och fick tid hos psyk i den staden som jag bor närmast , terapin so m sagt var det inget fel på men problemet var att jag inte kunde ana hur kort tid det tog innan ett bekant
ansikte dök upp . Jag bor på en mkt liten ort så rädslan av att skitsnacket
skulle ta fart gjorde att jag tappade motivationen , så det blev att jag sa upp terapin som jag ångrar lite men funderar på att ta upp den igen och då gärna på någon annan ort. Kanske är det ngn som tycker att det låter
konstigt att jag är så rädd för att " gå ut " med att jag har problem . Men jag känner att jag mår bäst av att ha dom för mig själv , Dock vet mina närmaste vänner och föräldrar .
Dom problemen jag har idag kan man säga kommer och går , jag har nästan dagligen svårt för att "komma igång" på morgonen eller efter jag
har typ "sovit middag" ofta med destukitiva tankar, men det går oftast
över efter ett par timmar. Jag vara lite ljuskänslig och ofta så känner jag
samtidigt lite svullnad runt ögonen . Inte sällan så kommer problemen i 1,5
veckorssessioner och kan må bra tiden i mellan . Har till och från ont av min ocd men är numera INGETING mot var det var under den tiden som jag var riktigt sjuk .
Idag som 33- åring så vet man ju lite mera om hur livet fungerar , jag mådde bättre psysiskt när jag var 23 men hade urusel självkänsla
, självförtroendet var inte mkt att skryta med heller , har mkt mera vänner idag , lättare att få kontakt med kvinnor , har dock ett stort problem .....det var en dålig relation som delvis gjorde att jag blev sjuk
så jag har svårt att gå in i en ny relation , men det löser sig nog.
Så blir jag av med de lätta Psykiska problemen jag fortfarande dras med
så känns det som jag kan börja att leva mitt liv på riktigt .
/ må väl F