Hej!
Heter jessica o är ny här. Jag är egentligen en väldigt social, glad och sprallig tjej. Har många vänner och så. Försöker att inte undvika farliga situationer. Jag lever normalt så länge jag kan dölja mig bakom smink.
Men när jag minst anar det så smyger det sig på. Jag får hjärtklappning, blir som förstelnad och blir illröd i ansiktet i olika situationer. Jag tror det började på högstadiet, var mycket duktig i skolan men när vi skulle ha muntliga fördrag fick jag en chock. Jag blev mycket rädd, ville fly, och det fnisades då jag blev allt mer röd i ansiktet. Jag ville aldrig mer att det skulle hända och började snabbt att oroa mej för nästa framträdande. Det blev en ond cirkel. Det spred sig till andra situationer, typ att äta när andra ser på. Om jag blir förvånad, chockad, råkar springa på en gammal vän på stan så rodnar jag och får PANIK. Förstår inte varför. Det är pinsamt.
Numera "skyddar" jag mig med lager av foundation. Sminkar mig direkt när jag vaknar på morgonen i fall någon skulle ringa på dörren och vilja umgås. Utan sminket skulle jag inte våga något, är jag rädd för. Vill inte ha det så. Vill fungera som "normalt" utan allt de där sminket. Skulle va kul o gå på stranden utan foundation
Vill jättegärna ha hjälp med mina problem, vet inte riktigt vart jag ska vända mig..? behandling över nätet, kan det vara bra? Några tips?
Ta hand om er! Krraaam