Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-04, 16:28   #3 (permalink)
Instinct
Banned
Silvermedlem

Reg.datum: May 2008
Standard

Hej!

Mina issues med kvinnor är väl att jag inte tar vadsomhelst. Många skulle kalla mina krav höga, men själv tycker jag inte det. Det rör sig inte om utseende så mycket som attityd och intelligens. Det rfinns ju ett uttryck som tjejer gärna använder om killar; "Alla de bra är antingen upptagna eller bög". Jag känner att alla bra tjejer antingen är upptagna eller vet att hålla sig borta från mig. Lyckas aldrig komma i kontakt med de tjejer jag tycker verkar intressanta. De vill bara vara vänner, eller inte umgås alls.

Känner att många tjejer är opålitliga, falska, tröga. Så kan ju många killar tycka, och så kan många tjejer tycka om killar, men jag känner detta nog mer än de flesta. Varje gång jag inleder en kontakt så får jag vatten på min kvarn. Jag vill inget hellre än att bli motbevisad, och jag tror att det finns bra tjejer, men de lyser med sin frånvaro. Vet att det låter som jag dömer alla på förhand men så är det inte. Jag har bara garden uppe och allt som oftast så infriar tjejen mina värsta farhågor.

Så idag så har jag kastat in handduken. Har tagit för många smällar för att orka gå ut i ringen igen. Tycker inte synd om mig, känns bara som det är destruktivt att utsätta sig för förnedring och emotionell skit från en tjej när man kan dricka cola och skapa konst i hemmet med sin katt.

Ett annat av mina issues är jag är extremt åldersfixerad, dels vid min egen, dels vid min partner. Känns som att mitt liv slutade för 10 år sen. Känner döden lika nära mig som en 75-åring, även om jag förstås vet att den inte kommer komma än på 40-50 år. Har hela tiden klockan i bakhuvudet, och sätter en enorm press på mig att hinna med så mycket. Mår skit över att åldras.

Och jag får ångest av att se mina medmänniskor åldras. Ett tag sökte jag mig därför till unga tjejer hellre än i min egen ålder. Till slut upptäckte jag att det inte funkade då mognaden skiljde sig med ljusår. Även om tanken på en 20-årig flickvän är fin så är jag nog för smart för en sådan relation. Då gillar jag betydligt mer 30+ tjejers inställning till livet, men då får jag kompromissa på min åldersnoja.
Instinct är inte uppkopplad   Svara med citat