Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-04, 01:01   #1 (permalink)
likaTuna
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Standard från anorektiker till hetsätare

Hejsan!
Jag vill börja med att tacka för en bra spalt, jag tror att det hjälper många!
Jo så här är det: jag fick anorexia nervosa för ca tre år sedan (det var då det var som värst). Jag är ca 1.60 och vägde ca 36,1kg när jag mådde som dåligast. sen blev jag frisk och under mkitt tillfrisknande så hetsåt jag ganska mycket, men det var ju ett fysiskt agerande från min kropp eftersom den var undernärd. Nu totalt frisk och väger ca 50kg hetsäter jag fortfarande. Jag är valdigt aktiv och äter gärna nyttigt och regelbundet men så kommer det då jag är ensam hemma, om jag känner mig stressad eller deprimerad, då kommer det: jag hetsäter. Senast idag för någon timme sedan faktsist. Jag kom hem åt en rejäl portion mat, kände mig otroligt mätt, men så blev jag sugen. Jag blev sugen på något mer så jag åt. Jag åt sötade knäckebrön, en hel burk (500gr)keso, mackor, ost, ca 35ct dadlar, nötter, musli,sockerkaka,socker,juice...o.s.v. Magen svällde upp och det började göra ont. Så vad gör jag?? Jag går till närmaste affär och köper mig en stor godispåse!! och äter upp den på vägen hem...Nu ca fyra timmar senare har jag fortfarande jätte ont, det känns som att magen ska spricka! Varför beter jag mig såhär? kan jag inte få ett normalt förhållande till mat igen?
Vet inte vad jag ska ta mig till, orkar inte leva så här längre.
likaTuna är inte uppkopplad   Svara med citat