viktigt att lyssna...
..befinner mig i den situationen din fru/sambo gör idag och har en exman som är där du antagligen befinner dig...han har äntligen vaknat trots att jag flyttade för ett halvår sedan... försöker nu desperat att försöka med någonting som är helt meningslöst för mig. Det som fick honom att vakna och förstå att det här inte var "en fas" som de tidigare kriser vi haft var när jag berättade att jag träffat någon ny....
Samtidigt som jag verkligen tycker om honom men inte på det sätt han önskar känner jag att han som vuxen måste ta konsekvenserna av sitt handlande under alla dessa år jag försökt tala med honom. Jag har verkligen försökt vilket vi är rörande överrens om men inte fått någon form av gehör för det från hans sida. Nu kommer allt det jag längtat efter och saknat under de sista åren - nu när jag inte vill höra. Jag försöker få honom att förstå att det är över, det finns inte längre någonting som kallas "vi" annat än som föräldrar tilll våra barn. Försöker få honom att inse att han måste försöka acceptera och såsmåningom gå vidare med sitt liv...jag vill ju verkligen att även han ska vara lycklig och må bra...men det kommer inte kunna bli med mig - oavsett vad som händer med den man jag träffar idag....
jag tror att du måste vara otroligt lyhörd och lyssna av henne, höra om hon är beredd att försöka igen.... finns det någonting kvar emellan er som går att laga eller är allting över? Jag förstår att det är någonting man verkligen inte vill förstå men ibland är det nog tyvärr så...prata med henne när hon vill, ge henne tid och tänka, lyssna och var ärlig - både mot dig själv och henne.
Lycka till!