Rädd för att åka dit
Jag och några vänner plus några tjejer ska åka på festival i sommar.
Jag vet inte riktigt vad jag känner för det. Vet ju inte heller förrens jag är där. Men något jag vet om mig själv är att om jag inte har kontroll på vad det är så går det oftast åt helvete.
Tänker tillbaks för några veckor sen jag träffade några jag inte kände genom en kompis. Var bara tjockt i huvudet och migrän och social ångest, ville bara fly.
Så känner jag med nu. Att sitta där och se "träffa" 1000 tals människor. Dricka öl och försöka vara så avslappnad som möjligt.
Vill inte få panik då. Vad ska dom andra tycka? "äh han har migrän han ligger och vilar". Det känns som man sviker alla andra.
Det kan ju bli hur kul som helst okcså. Men just nu känner jag mig bara spänd och orolig och är rädd att det kommer bli så att jag får panik känslor och bara vill därifrån.
En fest är helt okej, eller gå ut på klubb eller något sånt, men det här är jag inte säker. Har ju inte kontroll på sitationen.
Och sitter jag bara hemma tycker jag det är skönt att slippa det, men kommer nog endå få ångest över att jag inte åkte dit, eller så gör jag så att jag åker dit men "kankse" får utstå mitt helvete.
Jag vet ju endå hur jag är i vissa sitationer.
:S.......
Hur ska jag göra?
|