Ämne: Lämnad
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-03, 15:55   #7 (permalink)
Johanna Ö
Senior Member
Platinamedlem

Johanna Ös avatar

Reg.datum: Aug 2007
Krediter: 3 600
Standard

Det kan nog vara som så att du grubblar lite för mycket. Orsaken till att du gör det, kan jag tänka mig är att du oroar dig väldigt mycket. Då är det alltså oron du behöver göra något åt.

Det du kan göra rent konkret - för jag förstår ju att du gärna vill ta kontakt med henne - är att ringa henne och berätta om dina intentioner. För att få så stor effekt som möjligt, så be henne absolut inte ta några beslut! Säg att du ämnar att försöka hjälpa dig själv och att du tror att genom att göra det, så kommer du bli en bättre människa. Berätta att du inte kräver något av henne och att hon själv ska få se dina framsteg längre fram - men att hon naturligtvis gärna får höra av sig om hon är nyfiken på hur det går. Det visar att du tar det hela på allvar, det visar respekt och förhoppningsvis förstår hon hur seriöst du tar på det här.

Genom att INTE be om förlåtelse och att hon ska komma tillbaka, genom att helt fokusera dig på dig själv och det du vill göra för dig själv, så låter du henne få det andrum som hon antagligen behöver. Så det är viktigt att du poängterar att hon abslut inte behöver ta något beslut nu, eller behöver känna med dig eller dina behov. Det är rent informativt som du ringer henne.

Jag själv skulle ha gjort så här om jag var i dina kläder, men det innebär inte att jag är expert för det. Men är du ärlig i dina intentioner, så kan jag armt rekommendera St Lukas. De har riktigt bra terapeuter som kan hjälpa dig hjälpa dig själv! Det kostar lite med privat terapi men det går att få kostnaden subventionerad och allt det där vet redan en duktig terapeut om, så det är bara att fråga.

St Lukas finns utspridda över hela Sverige (nästan) och går att hitta via Eniro så det är bara att ringa!

Kram och lycka till!