Ämne: Lämnad
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-03, 00:40   #2 (permalink)
Huddle
Member
Bronsmedlem

Huddles avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard Tankar om denna smärta

Hej.

Först vill jag säga att jag är ledsen över din situation.

Min direkta tanke på detta är att om hon skall kunna förlåta dig, så måste du härmed endast lyssna på henne. vet inte om ni träffas nu eller om ni har en paus. Vill hon ha en paus, ge henne denna. Vill hon prata, låt henne prata. Lyssna.

Jag vet inte om hon har gjort något fel (framgår inte) men det verkar inte så. Har hon inte gjort någonting hon behöver korrigera, så känns det som att det måste vara upp till henne mest.

Om du nu som du säger har lagt mer tid till annat antar jag att du menar alltiför mycket tid, eller på "fel" saker. Men är det inte också så att den ena parten måste acceptera och omfamna den andre parterns egna liv också? Att man måste ha sina egna intressen och göromål...

Men jag vet inte i vilka proportioner detta har varit. OM det nu är så att du verkligen prioriterat henne alltför lite, så kanske hon känner att hon redan förlorat tid och energi och behöver sitt egna liv. Det sker ju, att människor måste gå olika vägar. Fastän det gör ont. Jag är säker på att det inte är smärtfritt för henne heller.

Och kanske behöver du egentid för att skapa den person du är och som du vill vara.

Bara lite tankar. Kan vara helt fel ute. Men hoppas att någonting hjälpte...

Ta hand om dig.
Huddle är inte uppkopplad   Svara med citat