Depression
För ca ett halvår sen började jag bli deprimerad, det var perioden i mitt liv då jag började tänka. Jag är en ganska populär sportslig kille med massa kompisar, men dem vet förstås ingenting om det, för jag vill inte visa mig svag, jag vill inte att folk ska se på mig och tänka " han mår ju förfan inte bra" jag vill inte att dem ser ner på mig, jag vill inte att någonting ska förändras... Allt bara brister, och ibland blir det så illa att jag går ut ensam med en flaska vodka. Jag har svårt får att gråta, men när det väl kommer så forsar det, det är skönt, jag vet inte varför jag inte kan gråta, kanske har det något att göra med stolthet. Jag har svårt att uttrycka känslor, och jag skadar oftast mig själv när jag är deprimerad. Jag vet inte vad som är mitt fel, men jag hoppas att någon annan kanske känner igen sig och kan dela med sig av sina kunskaper. Jag är rädd att jag snart kommer göra något dumt, för jag brukar oftast handla utan att tänka. Jag har en underbar flickvän jag älskar, och hon älskar mig, men jag vet inte om jag orkar mera, inte pga henne, utan pga mina depressioner... Mina betyg rasar, och jag förstör min kropp med alkohol, som är min tröst. Skulle uppskatta svar, tack.
|