Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-01, 22:02   #2 (permalink)
en_rädd_tjej
Member
Silvermedlem

en_rädd_tjejs avatar

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Hej Josie!

Jag känner definitivt igen mig i din situation -är ingen expert men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Josie Visa inlägg
Jag har varit väldigt blyg när jag var yngre, men är inte alls lite blyg och osäker längre. Dock känner jag mig väldigt osäker i vissa situationer, speciellt när jag är ensam.
Jag var också väldigt blyg som liten har aldrig gjort något väsen av mig i skolan och så. Nu är jag inte lika blyg - men visst känner man sig osäker i vissa situtationer.

Citat:
Jag har nu kommit in på en folkhögskola och ska flytta dit. Det tar drygt två timmar dit med buss och jag åker hem på helgerna, men jag är sjukt nervös. Jag vill verkligen det här, och jag vet att det är bra för mig. Men jag är så rädd att jag inte ska klara det.
GRATTIS! Till utbildningen - klart att du kommer att klara det!
Jag har egna erfarenheter av utbildning - jag har läst på högskolan och trodde inte att jag skulle klara av det. Men nu står jag här med en snart färdig utbildning - så det kommer att gå jättebra för dig.
Det är jättenyttigt jag kan lova dig.

Citat:
Vad ska jag göra för att vara mindre blyg, mer säker och självsäker? Jag vill inte göra någon besviken genom att ångra mig. Jag vill ju verkligen göra det här! För min skull, inte för någon annans. Men jag känner ingen där, och jag vet inte hur jag ska ta kontakt med folk och få vänner.
Var bara dig själv - du säger ju att du inte är lika blyg nu så går allt bra ska du se. Klart att du ska göra det när du själv vill - jag ville också plugga och gjorde det för min skull, ingen annans. Det är våra egna val.

Du kommer att lära känna folk - det är inte så ofta några som känner varandra på sådana där ställen. Jag kände inga när jag började plugga - men det löste sig efter någon dag kände jag flera stycken. Jag lovar att det kommer att bli samma sak för dig med.

LYCKA TILL!

Hör gärna av dig och berätta hur det går!
Eller fråga om du vill ha flera tips av mig - jag har ändå 3 års erfarenhet från högskolan med en sammanhängande utbiildning.

Ha det bra!

KRAM
en_rädd_tjej är inte uppkopplad   Svara med citat