Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-30, 04:08   #23 (permalink)
Stadig
Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Davikar Visa inlägg
Jag har funderar lite... Hur viktigt är det egentligen med ögonkontakten?
Jag har jättesvårt för att titta folk i ögonen, speciellt tjejer. Kan det sabba mycket om man inte tittar dom i ögonen?
Sabba och sabba... antagligen inte en lika god chans nä. Om du skulle kika/titta på en tjej, och du märker att hon tittar bort och medvetet undviker din blick, så är det nog inte riktigt tanken "oj, hon är intresserad!" som far genom ens huvud. Kanske snarare "typiskt, när jag för en gångs skull försöker vara lite mer frammåt, jevla brud som går in för att ignorera mig ".

Hehe :]

Tack whodunit

Ja, vädret påverkar då i alla fall mig positivt (helst i kombination med aktiviteter utomhus), känns bra.

"Klassiskt" sett så bör det ha varit killen/mannen som visade sitt intresse först, ofta säkert med ord, säkert med handling med(och upp till tjejen att dissa eller att skicka tillbaka ett talande leende, antagligen tillsammans med några ord där med)...
Ligger nog delvis kvar idag. Tycker att om man blir förtjust, intresserad eller/och nyfiken på någon, så får man försöka förmedla detta rätt så tydligt.

Låter ju vettigt, hehe, men är ju ofta inte så lätt .

MEN om man blivit intresserad av någon, och den visar sitt intresse, eller ännu mera tydligt, genom att tala om det på ett mer eller mindre rakt vis, så blir man ju läskigt glad (så funkar iaf jag :] ).

Hehe, ja tänka på andra saker(du, det där var inte snällt, nu blev jag ju väldigt sugen på mat ;] ), kanske glada och humoristiska saker, så att ett pirr-bubblande i magen framkallas nästan självmant - bra chans att det märks (så länge man kan hålla bort ironi, sarkasm osv, om det nu inte är någon som älskar "tung" ironi, eh) och man framstår förhoppningsvis lite mer som en käckare och gladare kille/tjej (jämfört med hur man brukar framstå som/ föra sig).

Positivt och trevligt ämne detta, skönt med lite salutogent (i positiv riktning/fokus på det som är bra och funkar) tänk och prat/skrivande, blir lättare att få/ta till sig mental ork och energi när roliga, intressanta och spännande saker diskuteras tillsammans med trevligt folk (och att förmå sig dela med sig av detsamma) .

Senast redigerad av Stadig den 2008-04-30 klockan 04:11.
Stadig är inte uppkopplad   Svara med citat