Mmm... Jag har nog egentligen haft ganska svårt för det här med realistiska förväntningar. Man har inte varit ute så mycket i samhället och börjar få för sig att saker är mycket värre än vad dom egentligen är.
Jag har länge antagit att folk går ut för att dansa just för att kunna stöta på det motsatta könet. Men det är alltså inte en så vanlig orsak som jag trott. Jag har bara haft lite svårt att se det som något annat just pga att det känns så intimt just för mig.
Men det är just det. När jag umgås med den här tjejen på jobbet känns det så mycket mer för mig. Men det är ju egentligen en helt vanlig sak för henne, hon är social och trevlig. Men i och med att jag egentligen inte är så van att umgås med tjejer så känns det som om det är mycket mer än så för mig. Jag tror jag överanalyserar ganska mycket vilket gör att jag kan tolka dom fel ibland.
Det här gör nog att det sociala spelet känns lite jobbigt då jag aldrig kan slappna av riktigt. Man känner sig nervös, hämmad, osäker på vad hon egentligen tycker och osäker på hur jag ska bete mig.
Det blir också samma känslor när det gäller dans. Men jag oroar mig inte så mycket längre inför dansen på den här personal festen, men jag är tveksam till att jag någonsin kommer att prova sällskapsdansa själv.
|