Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-28, 10:08   #14 (permalink)
dacci
Senior Member
Diamantmedlem

daccis avatar

Reg.datum: Jan 2008
Skicka ett meddelande via MSN till dacci
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dopa minen:) Visa inlägg
Innan du anmäler skulle jag faktiskt höra med en juridiskt kunnig om dina chanser i ett mål. Jag är ingen jurist, men det jag tror ligger dig i fatet är att du ringde och tog initiativet till träffen. Vidare kan han påstå att han visste om tabletterna men antog att du tog dem just för att våga släppa dina hämningar som om du egentligen ville ha sex, med samma resonemang som blyga människor trycker några öl för att våga ragga på krogen. Tro inte att jag skriver ovanstående för att JAG försvarar den skithögen, utan jag bara resonerar rationellt.

Det är ju lätt för alla oss andra att ropa i högan sky att du ska anmäla honom, eftersom vi alla vill att personer som utnyttjar andra ska veta att de inte kan göra hur de vill. Fast det är ju inte vi som ska sitta med i en eventuell rättegång.

Å andra sidan, är ett nej alltid ett NEJ! Om man går med på att ha sex, men under "resans gång" säger stopp, då är det som sker därefter utan samtycke ett övergrepp. Självklart gjorde han fel från början som drog nytta av att du var "hög". Han visste så klart att det var fel att utnyttja situationen, men han kan säkert spela på det jag skrev längre upp.

Jag utgår från ditt språk att du är över 15 år!? Om du inte skulle vara det blir det klart lättare att fälla honom.

Jag förstår ifall du skulle bli besviken på mitt inlägg, eftersom det politiskt korrekta är att skrika anmäl i samstämmig kör. Men det kanske inte är det bästa för dig när allt vägs samman. Ta så fort som möjligt kontakt med juridiskt erfarna människor, för om du bestämmer dig för att anmäla är chanserna större ju kortare tid som hinner gå från händelsen.