Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-28, 10:08   #14 (permalink)
dacci
Senior Member
Diamantmedlem

daccis avatar

Reg.datum: Jan 2008
Skicka ett meddelande via MSN till dacci
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dopa minen:) Visa inlägg
Innan du anmäler skulle jag faktiskt höra med en juridiskt kunnig om dina chanser i ett mål. Jag är ingen jurist, men det jag tror ligger dig i fatet är att du ringde och tog initiativet till träffen. Vidare kan han påstå att han visste om tabletterna men antog att du tog dem just för att våga släppa dina hämningar som om du egentligen ville ha sex, med samma resonemang som blyga människor trycker några öl för att våga ragga på krogen. Tro inte att jag skriver ovanstående för att JAG försvarar den skithögen, utan jag bara resonerar rationellt.

Det är ju lätt för alla oss andra att ropa i högan sky att du ska anmäla honom, eftersom vi alla vill att personer som utnyttjar andra ska veta att de inte kan göra hur de vill. Fast det är ju inte vi som ska sitta med i en eventuell rättegång.

Å andra sidan, är ett nej alltid ett NEJ! Om man går med på att ha sex, men under "resans gång" säger stopp, då är det som sker därefter utan samtycke ett övergrepp. Självklart gjorde han fel från början som drog nytta av att du var "hög". Han visste så klart att det var fel att utnyttja situationen, men han kan säkert spela på det jag skrev längre upp.

Jag utgår från ditt språk att du är över 15 år!? Om du inte skulle vara det blir det klart lättare att fälla honom.

Jag förstår ifall du skulle bli besviken på mitt inlägg, eftersom det politiskt korrekta är att skrika anmäl i samstämmig kör. Men det kanske inte är det bästa för dig när allt vägs samman. Ta så fort som möjligt kontakt med juridiskt erfarna människor, för om du bestämmer dig för att anmäla är chanserna större ju kortare tid som hinner gå från händelsen.

PS: Stillnoct är en j-vla skitmedicin som jag inte förstår hur läkarna kan skriva ut till så många unga (inte äldre heller), mest för att man just kan bli så knasig av dem. Jag skulle nästan stämma läkemedelsbolaget om jag var du (nä, jag vet att det det är lönlöst)
Om du bortser helt och hållet från;

Citat:
"Får jag knulla dig i analen?"
nej
"Jo, snälla"
NEJ!
"Jo!"
Börjar köra in den i hennes anal.
så skulle det bli svårare att fälla honom, men i och med detta, speciellt om han erkänner denna dialog så kan det rubriceras som grov våldtäkt.

Vidare så bara för att du väljer att träffa en människa så är det knappast så att personen får skylla sig själv om den blir utsatt för brott. Inte heller i juridisk mening. Jag kan ta ett exempel så att du förstår; Du väljer att träffa mig, jag misshandlar dig medvetslös. Får du skylla dig själv? Våldtäkt är en form av misshandel.

Sen är gränsen mellan frivilligt sex och våldtäkt knivskarp, det är inte en tunn linje. Inte ens när människor är väldigt berusade. ( Om du har sex med en medvetslös tjej/kvinna så rubriceras det för övrigt som våldtäkt ).

Sen även om det inte leder till en fällande dom så är det helt och hållet inte en förlust för det kommer med i registret, även om det inte ska avgöra i senare fall så kan det göra det.

Tyvärr verkar det inte så att personen från ungdomsmotagningen inte skickade dig till en läkare för undersökning. Ofrivilligt analsex i synnerhet lämnar spår på slemhinnorna.

Ditt råd är i alla fall bra i viss mening bra, om advokaten inte berättar hur chanserna ligger till.

Gränskänsla: Du har inget att skämmas för egentligen, det är en helt irrationell känsla.