Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-28, 00:10   #7 (permalink)
philippa
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Standard Känner igen mig på pricken!

Hej där!

Ser ju att du skrivit ditt inlägg för ett tag sedan, ville bara hälsa att jag känner igen mig helt och hållet i det du skriver. Verkligen exakt det här med när fokus plötsligt vänder sig mot en vare sig det är i klassrummet eller på släktmiddagen och känslan att man vill gå under jorden, hettan i kinderna...you name it. Även bussituationen, handla mat i köpcentrum - du beskriver det på pricken som jag upplever det just det här med att bli plötsligt varm etc!!

Vad jag kan säga som både kanske kan ge dig tröst och samtidigt kanske känns lite segt är att jag idag 25 år gammal fortfarande uppelver mycket av det du beskriver nu i första året på gymnasiet för din del och som även jag kände under hela min skolgång och tyvärr ända upp på universitetet men i bland dessa känslor så har det också smugit sig in trygga känslor. Tror det gäller att försöka hantera de olika situationerna som uppstår, vilket jo det blir faktiskt lättare ju mer du lär känna dig själv och känna dig trygg i att just veta vem du är och varje situation du uthärdar och går igenom så får du inte glömma att berömma dig själv! Bara att du faktiskt går till skolan är grymt av dig, hoppas du känner det!

Kämpa på!! Och tänk på att lev det liv du vill leva!
Philippa
philippa är inte uppkopplad   Svara med citat