Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-26, 15:22   #2 (permalink)
philippa
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Standard Tips!

Hej du!

Tro mig jag förstår dig, känner likadant i flera situationer och har gjort då jag sökt jobb också (har nyligen gått igenom jobbintervjuer och håller nu på att läras upp). Men ett bra tips som ofta fungerar för mig är att psyka mig själv lite för att sedan ta mod till mig och göra sådant som först känns som en omöjlighet, som i ditt fall kanske är att söka sommarjobb på hunddagiset?!
Ex. snacka med dig själv, ska verkligen din blygsel få sätta stopp för ett sommarjobb du vill och behöver ha? NEJ så klart inte men för att komma till det stadie att du faktiskt går till hunddagiset och frågar så "kaxa" upp dig själv!! Dvs tänk efter varför du vill ha jobbet (finns förmodligen ett antal skäl till varför just du skulle passa ypperligt), vad du ska säga när du kommer dit, typ en enkel mening som "Hej, jag heter... och undrar om ni behöver någon som sommarjobbar hos er?" säger dem ja så följer nog samtalet naturligt och säger dem nej så är det bara att säga "Tack i alla fall och hej då!". Det du sen ska tänka är att shit va grym du e som faktiskt tagit mod till dig och frågat, där ligger hela vinsten vare sig du får jobbet eller inte! Vi lever bara en gång och då tycker jag att vi ska ta vara på livet och göra sådant vi vill, så försöka andas lugnt innan tänk efter vad du vill säga i lugn och ro och gå dit! Hoppas du känner stödet! Lycka till!!
philippa är inte uppkopplad   Svara med citat