Hej hundrik!
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Jag tycker att Grannfejden är intressant. Det verkar som det är frågan om nästan samma problematik hela tiden. Svårt att förstå varandra. och sedan slår reptilhjärnan till. Det vore kul om Grannfejden kunde utvecklas till arbetsplatsfejden.
|
Jo, visst skulle det vara kul om grannfejden kunde utvecklas till arbetsplatsfejden. Men frågan är hur ryktet skulle bli för respektive företag då. Beror kanske lite på bransch, men jag tror att det skulle bli ganska tufft ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
På mitt jobb saknas inga fejder. Tyvärr så tycker ajag, som står lite utanför alla fejder på jobbet, att det i bland är like kul. Nästan humoristiskt. Samma problem som vi har ser jag på Grannfejden. Vi människor är härliga!!!!
Jag är till yrket zoolog och ser många likheter med våra släktingar djuren.
|
Jag har också jobbat på ett ställe där det inte heller saknades några fejder. Det gick knappt en dag utan att det var två arbetsledare som tjafsade. Det kunde röra sig om allra minsta, till hur stora saker som helst.
Men jag kan inte påstå att det är speciellt roligt även fastän jag stod utanför. Ibland var jag mer eller mindre rädd för vad som skulle hända.
Jag skämdes mer eller mindre när det kommer in beställare eller entreprenörer och sen har man två st som står och skricker eller tjafsar med varandra.
Skitjobbigt att vara på samma ställe, men det skulle säkert bli bra tv.
Jag är i byggbranschen som tjänsteman.