20 sedan diagnos
Jag fick en akuttid. Och fick prata med en psykiatriker i ung. 20 minuter. Han "gissade" på Bordeline...
Fick ingen hjälp.
Min husläkare skrattade och sa att lite sertralin nog skulle hjälpa.
Att jag antagligen hade kraftig pms (och inget "allvarligare") och behövde en lite boost.
Det hjälpte! Jag är med bara medicinens hjälp (och min egen vilja förstås!!) på väg att bli alldeles hel!
Fick 6 månader efter akuttiden träffa en psykolog som tykte att jag var en stark, instiktsfull person som inte behövde någon hjälp för tillfället (men att jag var välkommen tillbaka om det skulle braka). Som jag känner mig ungefär.
Inte vet jag, men 20 minuter är väldigt kort tid att formulera en diagnos på och sedan skicka hem patienten. Jag var ju inte bara otroligt deprimerad och utom mig, nu var jag ju diagnostiserad med något (som jag trodde)oövervinnerligt oxå.
Såklart letade jag info på nätet . Först blev jag förskräckt, fick ännu mer panik. Sedan upplyst och av med många fördomar om Bordeline.
Kanske är jag en bordis, kanske inte. Jag orkar inte bry mig just nu. Livet är lixom lite ljummet med lite sol och lite moln ibland. Inte ständig åska och storm. Så jag är nöjd, vad det än kallas...
|