Tack, är glad om något jag skriver kan vara till hjälp

.
En psykolog kan ofta vara en form av terapeut.
Flickvän/pojkvän kan vara skönt att få stöttning av, men då hon inte har vare sig utbildning eller egen snarlik erfarenhet som hon själv lyckats arbeta sig ur (med hjälp/stöttning, eller utan), då hon inte har det så kan hon antagligen inte hjälpa dig där det verkligen behövs.
Även kan detta komma att skapa en frustration och känsla av otillräcklighet hos henne, då hon känner/inser att hon inte kan hjälpa dig (detta kan ha flera olika mindre bra (rätt så negativa rent ut sagt) effekter på henne, dig och ert förhållande i stort.
De sakerna är några orsaker till att det vore väldigt bra för dig att få hjälp av någon som kan erbjuda det.
En del av poängen med mitt första meddelande var/är att det kan vara viktigare för dig att tex få hjälp av en kurator. Så att du inte går att vänta på att få kraft att "söka den riktiga hjälpen". En kurator (präst, osv osv) kan hjälpa dig med att hitta en bra terapeut.
Att
börja någonstans, och inte vänta... vänta... vänta... (och under tiden man vääääntar så kan din situation och måendet förvärras). Att
få hjälp av en trygg vuxen person, till att få kontakt, kan vara nog så bra.
Det är inget kul att berätta om sina problem och bekymmer för flera personer, men att säg berätta det för 2 olika personer (tex först en kurator, som så småningom kan lotsa dig vidare till en psycho-terapeut), kanske är väldigt mycket värt det, om du snabbt kan börja få hjälp och stöd i din situation.
Kan detta ske i verkligheten så är det att föredra framför internet, msn osv.
Behöver dock inte vara så tungt/svårt
.
Kopiera länken till första sidan här på ditt inlägg, och skicka detta till en av experterna här (och då kan du ju välja och vraka för att kanske lyckas välja den som verkar bäst för dig) och skriv ungefär: "Hej! Jag har en del bekymmer, skulle du vänligen vilja ta dig an mig? Här har du en länk som beskriver en hel del av min situation:
http://www.terapisnack.com/fraga-vara-experter-om-depression-och-stress/6327-klarar-inte-mycke-mer-snaella-laes-kaenner-ni-igen-er.html
Är det möjligt att få hjälp?"
Möjliga kostander eller icke-kostnader kan experten i fråga säkert svara på (gratis/billigt i början är dock vanligt, så att man/du kan få en chans att "pröva" innan man/du börjar betala och få "riktiga" sessioner.
Go for it