Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-21, 18:28   #1 (permalink)
pluttan73
Member
Bronsmedlem

pluttan73s avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard Minne om övergrepp?

Hej!

I hela mitt vuxna liv har jag haft ett jobbigt minne som poppat upp med jämna mellanrum. Jag har dock hela tiden tryckt tillbaka det som hände. Jag har väl helt enkelt inte orkat med det. Jag har aldrig berättat det för någon. Behöver få det ur mig...

Minnet handlar om när jag var i 13-årsåldern och en kille som var i 16-årsåldern övertalade mig till att hångla. Samtidigt som situationen var skrämmande och jag inte ville, så hände saker i min kropp som var lite spännande. Jag försökte avbryta två gånger men han lyckades övertala mig att fortsätta. Vi hade inte samlag, tack och lov. Men han mer eller mindre övertalade mig att ta på hans könsorgan, vilket jag upplevde som väldigt obehagligt. Men grejen är den att jag känner skuld och skam för vad som hände. Frågan är om det är ett sexuellt övergrepp eftersom jag delvis var delaktig? Vad jag minns var han inte våldsam.

Nu är det ganska många år sedan, så det är väl subskriberat vid det här laget. Men på något vis behöver jag ha reda på om handlingen hade kunnat anses vara olaglig...
pluttan73 är inte uppkopplad   Svara med citat