Ämne: konstigt??
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 15:58   #2 (permalink)
Casanovas86
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard Alkoholist pappa

Citat:
Ursprungligen postat av fabbe Visa inlägg
hej heter fabian är 16 år och har lite problem . när jag går på fest så kan jag inte ha kul utan alkohol kan inte ha det bara o jag dricker gära så mycke o ofta jga kan . vet inte varför men känner mig fri . min pappa ä alkolist o liksom jag känner att om jag dricker kan jag tala ut för min vänner . har aldrig kunnat snacka om min farsa för nån jag inte litar på knappt gör jag det när jag är full . jag skäms . vet inte varför skit konstigt elr hur. men sköönt när jag dricker kan ja snacka om det . va tycker du/ni??
Hej Fabian, modigt av dig att skriva här! =) Jag förstår allt du säger och jag ser mig själv i dig... Min far var (är) också alkoholist.... det har han alltid varit och under hela min uppväxt fick jag höra hur dålig jag var i allt och hur lite värd jag var... Nu har jag ingen kontakt med honom längre, måste läka såren han orsakade innan jag kan se honom igen. Vet du om att barn till alkoholister löper större risk (genetisk) att hamna i alkoholism de själva? Är det någonting du vill? Bli som han menar jag... För de verkar som att det är dit du är på väg och det vore synd. Jag hade också en lång period av drickandet där jag kände att det var enda sättet att kunna prata ut med folk... drack när jag var ute men även när jag var ensam hemma... Tills jag insåg att jag höll på att bli som han... Det fick mig att se att jag var bättre än så, att jag kunde uppnå bättre saker än så och att jag aldrig ville såra folk på sättet han sårade mig.
Om du vill kan vi prata vidare om alkohiserade föräldrar då vi båda har gått igenom det och kanske kan vi hjälpas åt att acceptera det bättre. Hör gärna av dig om det låter bra ok? =)

Har bara en sista fråga till dig Fabian: vilket sorts människa vill DU bli?
Du kan bli vem du vill... men det är bara du som väljer!!!

Jess
Casanovas86 är inte uppkopplad   Svara med citat