Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 03:00   #2 (permalink)
bullen
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Nu vet jag inte om jag klassas in i att ha touretts, även om läkare påstår att jag åtminstånde har tics, men själv vill jag helst inte kännas vid det och har därför knappt pratat om det med de. Har en undring angående det dock, och jag skäms så hemskt att jag inte vågar fråga någon läkare eller annan nära, vill inte alls riskera att få ännu en diagnos på mig. Men jag har nämligen meningar som ploppar ur mig vid tid och otid, av helt underliga slag. Sista månaderna har jag varit i en period av de psyko meningarna som "han dödade henne" och "hon dödade sig själv", men också andra meningar som bara flyger ur mig. Annars är jag nog en av världens mest fredligaste människor, så jag förstår inte alls var det här kommer ifrån. Jag blir nästan tokig på det! Tack och lov märks det knappt alls de få gånger som jag är bland andra människor (jag har många "säkerhetsåtgärder" för att dämpa både kroppens och röstens underliga infall de gångerna) men det är nog så störande att behöva höra på mig själv upprepa det dag ut och dag in. Men det jag undrar är om de meningarna kan klassas in som tics? Fastän de inte kommer ur mig när jag är bland andra människor? Men å andra sidan kommer de ur mig igen sen direkt när jag lämnat det sociala och är ensam med mig själv igen.. Suck.. Är det tics, eller är jag faktiskt knäpp ändå?
bullen är inte uppkopplad   Svara med citat