Hej igen!
Jag kan bara tala för mig själv. Det är nog svårt att på förhand veta att man träffat rätt terapeut. Man måste nog testa sig fram och se om man får förtroende för någon speciell. De flesta är bra, men det finns ju de som är lite extra bra.
Jag tror det är svårt att "ställa diagnos" via ett test eller genom att beta av en lista med symptom. Jag tror det bästa sättet att få reda på om man har någon "känslighet", är att prata med en expert.
Alla människor har mer eller mindre delar av olika psykiska "sjukdomar" men man måste inte vara sjuk för det. Det kan hända att du ser vissa symptom och känner igen dig i dem, men saken är ju att alla dessa symptom är mänskliga. Det måste inte innebära att du är sjuk för det.
Det bästa är nog om man inte fokuserar sig så mycket vilken "diagnos" man har, utan kanske mer på om man mår dåligt eller ej, och om man i så fall kanske behöver hjälp från någon. Det är nog det som är det väsentliga. Jag tror sannolikheten att man får rätt hjälp är betydligt större om man fokuserar sig på varje människa och vad varje människa behöver.
Ta hand om dig!
Kram!