Härligt, Tjillevippen! Du är jätteduktig och du ser att det ger resultat i och med att ångesten höll sig borta! Bravo!!
Jag förstår om det känns jobbigt att fråga läkaren om det kan hänga ihop. Men kanske ska du ändå höra dig för och berätta hur din situation sett ut, vara genomärlig och berätta om ätstörningarna och att du nu verkligen tagit ett ordentligt tag i problemet och börjat äta lagom och regelbundet? Jag tror inte att han/hon skulle kunna reagera på något annat sätt än positivt. Jag kan tänka mig att du känner att det är jobbigt att erkänna att du kanske har ljugit om dina problem i två år, men som läkare ska man ha den kompetensen att man vet hur starka och svåra ätstörningar är. Du har ju inte låtit bli att tala om din hemlighet bara för att du tyckt att det varit kul att föra folk bkom ljuset, du har helt enkelt inte kunnat berätta, eftersom bulimin haft så stort grepp om dig. Berättar du nu så kommer du också att få stöd från läkaren i din kamp. Det minskar risken avsevärt att du ska falla tillbaka i gamla vanor igen.
Skulle du våga berätta tror du? Trots att det är både jobbigt och otäckt och kanske känns lite "skämmigt"? Det skulle vara det modigaste du kan göra, och jag är övertygad om att doktorn kommer att tycka det också. Är han/hon inte helt bakom flötet så kommer du garanterat att bara få positiv respons och svar på alla frågor du har!
Nej, kanske finns det ingen koppling eftersom våra ätstörningar har tett sig olika. Eller så gör det det, eftersom vi båda säkert har fått obalans i kroppens naturliga funktioner. Jag hade vid första provtagningen elektrolytrubbningar, trots att jag absolut inte spytt eller laxerat eller agerat på något bulimiskt sätt. Har man bulimi är det jättevanligt med elektrolytrubbningar, så kanske finns det något samband där ändå? Jag vet inte... Men det är värt att undersöka, tycker du inte? Jag tycker i alla fall att det är jättejobbigt att gå omkring och veta att något i kroppen inte fungerar som de ska, men inte ha en aning om varför...
Hur du än väljer att göra så ska du veta att du är super-duktig och jättestark som lyckats vända ditt destruktiva beteende! En stor eloge till dig för det!!
|