Ämne: Hur mår jag?
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-17, 15:06   #1 (permalink)
Miaaa
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Standard Hur mår jag?

Hej!
Jag har förstått på mina underbara vänner att jag inte mår bra. Själv kanske jag börjar inse samma sak trots att jag känner mig helt okej. Det är nämligen så att jag för över 1 år sedan började ändra om min kost samt livsstil i allmänhet. I mina ungdomsår idrottade jag mycket men under min studietid tog det slut och kilona kom snabbt på.
För ett år sedan började jag äta hälsosammare, mindre portioner samt röra på mig mera. Jag gick långa promenader varje dag i några månader och började vara ute och springa under våren och sommaren. På hösten hade jag gått ner en hel del (25 kg) vilket bara var bra tyckte jag eftersom min vikt hade ökat enhel del. Men mina vänner började påpeka att jag gått ner alldeles för snabbt och tränar alldeles för mycket.
Nu har det gått en tid sedan de började påpeka detta och jag undrar hur jag egentligen mår. Jag är endast 158 cm lång och väger just nu 52 kg. För ett halvt år sedan vägde jag 48 kg och jag måste ju erkänna att det både märks och känns att jag gått upp 4 kg.
Jag springer varannan dag i en halvtimme, går på gym 2 gånger i veckan samt promenerar 1 timme varannan dag. Dessutom dansar jag tävlingsdans och det tränar jag 3 gånger i veckan. Jag vet att jag kanske inte äter tillräckligt med tanke på hur mycket jag förbrukar.
Jag har dessutom studerat psykologi flera år där det ingått många kurser om ätstörningar och anorexi så jag vet och kan mycket om det och anser mig själv inte ha ätstörningar medan min bästa vän som är sjukskötare tror att jag nog kan ha en form av idrottsanorexi.
Så, nu är min fråga, vad tror ni?? Är jag blind för min egen vetskap? Hur mår jag egentligen? Är jag frisk eller sjuk?
Miaaa är inte uppkopplad   Svara med citat