Citat:
Ursprungligen postat av Maja.Sju@gmail.com
Tack"Änglaflickan Inez och Blueye-Och"Hej"....-Jag känner mig ensam-Men"vet",att vi är många med samma problem!-Så mitt"manodepressiva"beteende-Som efter 20 år,av anorexi och bulimi...-Kanske hör ihop?--Är jag inte lite"för gammal"?---Jag trodde att"det var en tonårsgrej",och fix ide???-Inte"att hela livet"-Förstördes?/Kram/
|
Har du fått diagnositserad manodepressivitet, och/eller känner du att den tar sig uttryck på fler sätt än genom matproblemen? Kanske är det i så fall där kärnan ligger och det du ska fokusera på och söka hjälp för? Det finns hjälp att få, både genom medicinering och terapi. En kombination av dessa två medel tror jag personligen är den bästa lösningen...
Nej, det är som Sofie säger - Det är oftast tonåringar som drabbas, men långt ifrån alla ätstörningar debuterar i tonåren. Sedan vet jag ju inte hur gammal du var när ätstörningarna började... Att man
drabbas lätt i tonåren är ju en sak, sedan kan det ju ta olika lång tid att ta sig ur sitt destruktiva beteende... Men det går, och jag tror på dig!