Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-15, 21:22   #2 (permalink)
skytten
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Vilken fantastisk människa du verkar vara som kan se allt detta och barnets alla behov, för du ser verkligen, i det du beskriver i slutet. Barnet behöver verkligen ömhet och kärlek, lugn och ro och någon som har tid med honom. Basala behov som alla barn behöver men inte alltid får. Med det sociala liv som detta barn lever så blir inte jag förvånad över hans reaktioner och beteenden. Vad händer i skolan? Självklart är mamman också medveten om barnets problem men verkar inte ha förmågan att göra någonting åt det.Vad händer egentligen hemma hos mamman.

Önskvärt i detta läget är att pappa blir modigare och börja kämpa för sin son eftersom det är hans barn och han har ett ansvar som förälder. Kan du inte få pappan att tala med någon, kanske här på comunicera så han får kraft att "ta över" åt dig. Annars blir du nog inte fri från förhållandet eftersom du har engagerat dig så i detta barn. Jag önskar er alla tre det bästa.

Nu kommer jag till något som jag brukar märka hos barn i skolan som har liknande problem som du säger, det är deras dåliga matvanor. Jag tror att det har stor betydelse vad man äter och vad man glömmer att äta. Det finns bra litteratur som tar upp detta, som exempel "Älskade Indigobarn" av Agneta Bentsen, pröva också på hälsokost, där finns oljor som man kan ge till barn med koncentrationssvårigheter. Jag har bra erfarenhet av det. Lycka till

Skytten
skytten är inte uppkopplad   Svara med citat