Ämne: Livsöden
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-15, 01:53   #13 (permalink)
Änglaflickan Inez
Moderator
Platinamedlem

Änglaflickan Inezs avatar

Reg.datum: Nov 2005
Krediter: 8 631
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikael G Visa inlägg
Ok... Jag tänker att många i sin "desperation" kanske vill försöka strukturera upp sin problematik för att mer konkret behandla den? Då tycker jag det är en bra idé att andra skriver om sin problematik på ett strukturerat sätt.

Men som jag sa innan, det finns väl utmärkta möjligheter för den som vill, att skriva på andra ställen om man känner för det? Förstår inte riktigt vad du menar med att "det inte är så lockande att fylla i detta formulär"? Jag försöker väl inte locka folk att fylla i det?

hej igen...

jag tror att det är bra att strukturera upp sin problematik för att kunna behandla och även hantera den på ett mer konkret sätt. menar inte så

men jag tänker att det kanske inte är "så lockande" (kommer inte på ngt annat ord just nu) att skriva det på ett allmäntforum på en sida där massa folk kan läsa. visst många här är ju anonyma och på så sätt blir det inte lika utelämnande. Men det kan ändå vara tufft att göra det.

framförallt om man då inte har svar på de punkterna du skrev. kanske vet man vad man har för problem.... eller så är det just det man inte vet,
kanske vet man inte orsaken?.... osv.

jag tänker att det kan kännas som en besvikelse/svårighet/ledsenhet/ångest/ eller vad det nu är att känna att andra verkar vet, men inte jag själv...

med lockande, som jag skrev menar jag att det kanske inte känns så kul för en att fylla i punkterna, när man söker hjälp i ovisshet, på ett forum, kanske i ren desperation för man ser ingen annan utväg, kanske har provat massa annat innan. och så ska man börja emd att offentligt strukturera upp ngt man inte kan greppa.

som sagt jag är inte emot strukturen, utan funderar mest på meningen att göra det på ett forum såhära...

men jag talar ju bara utifrån egen erfarenhet och samtal med människor i olika krises
själv kan jag säga att hade jag läst denna trådens början för typ 2 år sen hade jag kännt massa krav på mig att lämna ut mig själv och ngt jag inte ahr svar på. vilket hade lett till ångest, vilket i sintur hade lett till ngt destruktivt (hadde ju dock inte enbart berott på inlägget utan min problematik, men det hade blivet en trigger)

min tanke bara, fördömmer egentligen inte er andra, ville bara understryka det

sorry jag säger samma sak om och om igen
är ostrukturerad =P såhära på natten
Änglaflickan Inez är inte uppkopplad   Svara med citat