Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-14, 20:58   #4 (permalink)
Mikael G
Rating 10
Diamantmedlem

Mikael Gs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Krediter: 1 631
Skicka ett meddelande via MSN till Mikael G
Standard

Citat:
Min hjärna är typ inställd på att dom är farliga, jag känner mig obekväm i deras närvaro och är rädd för att någonting ska hända. Att vänta på ett tåg på T-centralen i Sthlm en sen kväll är en mardröm för mig. Då vill jag ha så lite uppmärksamhet som möjligt, jag vill helst inte synas. Jag blir rädd helt enkelt. Jag antar att jag finner dom läskiga.
Nu är jag inte expert på T-centralen... men jag skulle nog inte heller vilja göra väsen av mig om jag väntade på tåg en sen kväll, med skumma människor runtom. Fast då handlar det mer om stället, än att de är alkoholister. De flesta alkoholister är vanliga människor med familj och jobb. Och de är oftast inte farliga, även om vissa kanske kan vara instabila.

Men det är lite samma som att vara rädd för "psykiskt sjuka". De flesta med psykologiska problem är inte farliga och det finns ingen anledning att utgå från det i ett sånt möte. På samma sätt tycker jag inte det finns någon anledning att utgå från att en alkoholist är farlig. Men däremot finns det viss klyftighet att vara på sin vakt på T-centralen en sen kväll... för där hänger väl skumt folk?

Du behöver inte gilla alkoholister. Men de flesta är nog trots allt, ofarliga.

Tidigare lidit av panikångest och social fobi i åtta år.
Mikael G är inte uppkopplad   Svara med citat