Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-13, 18:06   #15 (permalink)
madde255
Senior Member
Guldmedlem

madde255s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Skicka ett meddelande via ICQ till madde255 Skicka ett meddelande via MSN till madde255
Standard

Bakrund
Ja de här blir svårt men eftersom så många frågar mig hela tiden så är de lättare för mig att skriva detta en gång och hänvisa hit om någon vill veta(helst inte jag)jo de var en helt vanlig dag gick till jobbet började 12:00 till 21:15 på ett äldreboende där jag stormtrivdes.det var 2003 en fredag Halloween...jag och min "kompis" hade precis fått en lägenhet i centralt och hade inte innan varit lediga samtidigt så vi hade bestämt att vi skulle gå ut och fira flytten efter de att jag kom hem ifrån jobbet.
Ödet?
Min " kompis"När jag slutade så kom jag hem och min "kompis"hade fixat till tacos och var jättehungrig och åt två stora tallrikar och drack två glas vin till..sedan gjorde vi oss i ordning och gick ner till stationen för att ta tåget in till stan(aldrig gått ut i i denna staden innan)men typiskt nog missade vi precis tåget och bestämde oss att vi skulle gå ut i där vi var istöllet så vi gick till en krog där.
Baren
Betalade för att hänga av sig kläderna.och satte oss vid baren och beställde varsin drink(exakt vilken kommer jag ej ihåg)vi var ganska tidiga så de var inte så mkt folk där de kom fram en kille somn stod och pratade med oss han var med ett ganska så stort gäng med killar dom sa att dom skulle dra in till stan och ville att vi skulle hänga på under tiden som han pratade såg jag ett litet föremål(kan ej idag minnas vad bara att jag såg något)vet bara at jag reagerade rätt starkt att de va något som inte stämde..jag sa till min "kompis"att jag ville prata med henne om en sak

SVART
Sedan blir de bara svart kommer inte ihåg så mkt efter de har vissa minnesbilder och fått berättat för mig av polisen som utredde fallet att att vi lämmnat krogen med dessa killarna och min "kompis"hade tagit sig hem och spytt hela natten medans jag hade fått åka med de här killarna i en taxi(taxin är aldrig hittad)och så har jag lite minnen av vad dom gjorde med mig där inne i en lägenhet att jag bad om vatten(men tror inte de va vatten jag fick)kommer ihåg att dom var minst 3 st kan varit flera men är inte säker
uppvaknandet
Kommer ihåg känslan när jag "vaknade"och insåg vad som höll på att hända och allt jag kunde göra jusst då på bara några sekunder tanketid så spelade jag död..fast har fått förklarat efter att jag verkligen "stängde av"då blev dom rädda då tog jag min chans och satte all kraft jag hade på att ta mig därifrån levande.de var svårt för jag såg inget synen var helt borta och jag visste ju inte var jag befann mig.
Kampen
Så jag slogs för mitt liv tog en av killarna och kastade på dom andra ich i allt tumult så fick jag tag i mina kläder som låg på golvet och bara prang vet att jag stöprang rätt in i saker och välte en massa min väg men som sagt fick jag förlita mig just då på min hörsel eftersom jag inte såg något..jag hittade tillslut dörren hur riktigt vet jag inte.men kommer ihåg en lång korridorr..sedan e de svart...kommer ihåg att jag blev jagad av dom här killarna de regnade och där sprang jag utan att veta åt vilket håll eller vart jag skulle springa..jag bara sprang sprang sprang och sprang
Pusselbitar:
De ända jag hade i huvet var"lägger du dig ner nur dör du" dom kommer hitta dig och slå ighäl dig...sedan har jag ett msvagt minne att jag sprang in i två invandrar killar och en viftade med en kniv som jag sparkade ur handen på honom...sedan e de svart igen..
Den gula Hjäten:
Jag vaknade upp utanför ett gult hus(vet ej än idag vilket) kommer svagt ihåg att jag pratade med någon med en stor gul jacka som jag tror hjälpte nig hem.(brukar se honom som min skyddsängel)vet ej än idag vem denna man är...min "kompis"öppnade dörren jag slet av mig alla kläder och gick och la mig...
Dagen efter:
Låg hela lördagen förutom att min mamma och hennes nya var hemma hos oss och fikade men de kommer jag ej ihåg de heller..på kvällen på lördagen pratade jagoch min"kompis"och jag kkunde inte hitta min jacka eller mobiltelefon..kom ej ihåg något av fredagen alls vid denna tiden ..
Polisen:
Ringde mamma som ville åka ner och anmäla telefonen som stulen.vi åkte till polisen och dom ställde en massa frågor och under tiden där så kom de så kallade "flashbacks"om fredagen och vi satt i 6 timmar hos polisen och dom bad mig kolla om jag var skadad och när dom såg hur jag såg ut.
Sjukhuset:
så åkte vi direkt till akutgyn på sahlgrenska där dom kanstatera skador efter våldtäkt och misshandel.
Livet Efter
Jag kunde inte sova på 11 dygn innan vi fick hjälp av en läkare som skrev ut medicin som jag kunde sova på.Fick inte hjälp av vänner alls utan dom drog ifrån mig allihopa så jag lever nu instängd i en två som jag knappt lämnar ens om någon går med mig.Tror att vänner inte kunde hantera detta och tog enklaste vägen ut för dom.Men detta är min verklighet varje dag.Fått diagnosen Kronisk PTSD bla.Dom fick tag på killarna som gjorde detta men de ända polisen sa är "Boys will be Boys"
Och eftersom folk hela tiden frågar mig när de här inträffade så var de en fredag 2003 Halloween.
Lider av kronisk Ptsd men jobbar på den biten
men har just nu semester ifrån de.
Mitt sätt att tackla dom mesta problemen som uppkommer är humorn den finns fortfarande där och som sagt så hjälper de ingen att hänga läpp åt allt utan skrattar åt de mesta..
madde255 är inte uppkopplad   Svara med citat