Ja, jag tror du har en ganska så annorlunda syn på det här med dans än vad jag har, vilket gör det ganska svårt för dig att se vad det egentligen handlar om för mig. När det gäller boxning och brotting då slåss man ju i princip mot varanda, och det är ju mot personer av samma kön.
När det gäller tråden "Förbjuden sexuell dans?" Så resonerar jag nog likadant som den här Ylva.
Du skrev t.ex. "Tycker dans är väldigt trevligt för man lär känna personer av andra könet på ett avslappnat sätt och att gå på "sällskapsdans" är nice för man kan dra upp killar på dansgolvet utan att de får för sig att man gillar dem eller något sådant."
Det är ju just det, att den personen du bjuder upp på dans kan mycket väl få för sig att du gillar den, varför skulle du annars bjuda upp just den personen? Jag ser sällskapsdans som att det är ett sätt att ragga på personer av det motsatta könet. Det är ju ändå det det handlar om egentligen, för det är ju mycket romantik inblandat i dom flesta dansstilarna (inkl. romantisk musik) medans dom andra är mer flörtiga.
Om än jag nog inte kommer att delta i dansen själv på den här festen, så tycker jag det käns konstigt och jobbigt när människor jag känner (och en tjej jag kanske gillar) blir som helt annorlunda och börjar umgås mer intimt och flörtigt med varandra. Sen kommer jag nog att känna mig ännu mer utanför när jag varken kan eller vill delta i sånna här saker. Man sitter på sidan av och tittar på medans alla andra deltar i någon slags sjuk ritual (lite överdrivet kanske, men det känns så).
Det finns ju människor som inte ser sex som någon särskillt intim grej. Skulle du tycka det var okej om din kille/tjej gick på en gruppsex fest? För "Det är väl inte så farligt? Jag ska ju bara dit för att ha lite kul!" (Nu är det ju förståss en ganska stor skillnad mellan sex och dans, eller egentligen kanske inte? För det är ju bara mindre intimt och ingen nakenhet...)
Edit:
Här har vi några fler exempel. Jag förstår faktiskt inte hur folk inte tycker att det är intimt eller flörtigt...
Rumba Videos
tv4.se
tv4.se
tv4.se
tv4.se
Speciellt den sista är ju väldigt intim också. Nu är det ju mest tävlingsdans, så dom vänder sig mycket mot publiken vilket man annars inte gör. Sen hittade jag inte några bra exempel på tryckare, men det är väl en av dom vanligaste danserna när man går ut och dansar?