Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-13, 07:43   #8 (permalink)
Jardina
Senior Member
Guldmedlem

Jardinas avatar

Reg.datum: Nov 2007
Standard

Ser du ett boxpass eller något annat pass man gör på gymet ihop med någon som man flörtar? Eller att du skulle flörta om du var ute och joggade med en kompis. Inte menar du väl att du flörtar med kompisen bara för du är ute och joggar med honom?

Gissar att du kommer att säga nej, det är samma sak med dans.
Alla ser det inte på det sättet som du ser det på, för din bild av dans är skev. Dans är inte flörtigare än du själv gör det !!

Dans har inget med känslor att göra, såvida det inte det är dans där du verkligen går in för att tafsa på den andra. Folk leker inte med känslor bara för att de dansar. Om dans hade med känslor och intresse att göra så har jag visst flörtat med allt från 70 åriga Gösta till 15 åriga Pelle, vilket varken jag eller dom anser att jag har gjort.

Se det som att istället för att stå och digga musiken själv, så gör du det ihop med andra. Och nej dans handlar inte om att stå och hålla om varandra, det handlar om att killen för tjejen på alla möjliga och nästan omöjliga sätt och att man rör sig tillsammans. (ungerfär som dressyr om man skulle gå till hästvärlden, ryttaren och hästen gör något ihop som är mer eller mindre avancerat).

Om du kollat på Lets dance på tv, menar du att tävlingsdeltagarna hela tiden flörtat med varandra?

Nu är ifs denna youtube videon från en tävling, men anser du att de flörtar med varandra bara för att de dansar?
YouTube - bugg Lag- SM 2007 semi

Du mixar att bara för man rör varandra på minsta sätt så har det med känslor att göra...