Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-12, 23:16   #2 (permalink)
Jardina
Senior Member
Guldmedlem

Jardinas avatar

Reg.datum: Nov 2007
Standard

Eftersom det är "styrdans" det är tal om så tror jag inte det är många som ser det som om man vore intresserad och flirtar bara för man bjuder upp eller ser det så sensuellt. Är man däremot intresserad av någon så kan man ju försöka göra det sensuellare i dansen.

Men när det är dans till dansband eller annan styrdans så ser jag inte det som flirtande att någon bjuder upp. Men jag kanske är "skadad" av att ha dansat styrdans och det nästan alltid är många fler tjejer än killar så att jag fått tvinga mig själv att bjuda upp killar och "gubbar" bara för att få dansa något. För att det är just dansen som är kul att röra på sig i takt till musiken och lyckas göra krånglia turer som man inte tror man skulle klara alls innan.
Det som jag mest kan tycka är pinsamt då är att det kan bli med någon som är jätteduktig, medan jag varit nybörjare och inte med någon vidare bra taktkänsla.

Jag blir av musik och dans och ser det inte det minsta sensuellt förutom när det är tryckare eller kanske latinodans med någon jag gillar. (men föga sensuellt när jag dansar någon latinodans med någon jag inte alls gillar)

Eftersom du skriver att det är lokalt dansband så gissar jag att det mest kommer att vara bugg och foxtrott musik. Bugg är enligt mig inte det minsta sensuell dans och foxtrott beror på vem man dansar med. (fast foxtrott dansar jag i princip aldrig för mina fötter har en tendes att inte hänga med eller hamna på danspartnerns fötter)

Men du är säkert inte den enda på hela kvällen som inte tycker det är så kul med dans, men ni kan väl sitta och umgås ändå?

Sen så är väl inte alla fulla bara för det är fest? Själv dricker jag oftast inget alkohol eller iaf inga större mängder.