Citat:
|
Sen några dagar är det slut mellan oss. Han säger att han är kär i mig fortfarande men vill vara singel. Inte för att träffa andra tjejer utan för att han behöver ensamheten.
|
Om han säger att det är så ,och om vi inte utgår från att det är en lögn eller en dålig ursäkt, så är det med all säkerhet så också. Han behöver sin ensamhet.
Vi män fungerar ofta så - när det blir lite tufft för oss har vi ett behov att dra oss undan och fokusera tankarna på annat. Hittar vi ingen uppenbar lösning på vårt problem - då blir behovet av att dra sig undan mer permanent.
Citat:
|
Jag har läst här om alla som blivit lämnade och samtliga har blivit lämnade av antingen bråk (eller det funkar inte på annat sätt) eller att den som lämnade inte är kär längre. Ingen har som i mitt fall, blivit lämnad av den orsaken att den som lämnar helst vill leva ensam och helt enkelt inte vill ha/orkar med ett annars fungerande förhållande.
|
Vad hos dig känner ett behov av jämföra din situation med andras situation? Vad mer specifikt i att göra så tror du får dig att må bättre?
(Jag ifrågasätter inte att du gör så utan vill bara göra dig medveten om orsaken till att du gör så).
Citat:
|
Finns det nån här som har liknande erfarenheter som mig så skriv gärna, jag blir inte klok på det här.
|
Tro mig du
är inte den enda. Det finns män dagligen som lämnar förhållanden av liknande orsaker (att de inte riktigt känner att de hanterar förhållandesituationen = deras behov av ensamhet).
Visst du upplever att du inte blir klok på det här, men jag vet ju att du är klok, alltså är det bara en tidsfråga innan du själv kommer uppleva dig som det också!