Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-11, 12:26   #1 (permalink)
Jonas
Expert
Platinamedlem

Jonass avatar

Reg.datum: Sep 2005
Krediter: 15 696
Standard Vad ska hon göra?

Jag träffade en underbar kille för ett år sen, och vi är fortfarande ett par. Det är verkligen det bästa som hänt mig, han är min första pojkvän och kärlek. Nu till problemet, innan jag träffade han, så har jag alltid varit singel. Jag förlorade min oskuld av en våldtäkt när jag var 17 (21år nu), och det lämnade väl lite djupa spår i mig ett tag, jag förändrades litegrann, började ha sex, började festa mycket osv. Och jag vet att allt det jag gjorde då,var bara för att jag mådde dåligt, och jag kom till insikt ca ett år senare och tänkte "herregud, vad håller jag på med", det hade gått för långt med allt festande osv.
Så jag slutade upp med det, tog tag i mig själv och det har bara gått bra för mig sen dess. Träffade sen min nuvarande pojkvän, och det är nu allt börjar. Eftersom jag aldrig haft ett förhållande innan, så snackade jag väldigt mycket. Dels om att jag hade hafttrekant under den här "jobbiga perioden", och sa då också att jag & han borde testa det.. Men ju längre vi var ihop, desto starkare blev mina känslor för han, och jag känner då att trekant är inte så viktigt för mig, och jag skulle nog inte vilja se han med en annan tjej nu heller..
Och det satte sig verkligen i hans huvud, det har gått så långt att vi ha börjat bråka om den här trekanten vi aldrig haft.
han säger hela tiden till mig, att jag ha varit ihop med han i över ett år och han ha fortfarande inte fått sin trekant, då måste det vara nått fel på han, att han inte duger, att jag skäms över han.. Och inget av det han säger stämmer!! jag förklara gång på gång att det inte är så, att det handlar om mina känslor för han, att jag älskar han hur mycket som helst. men då vänder han på det och säger "men om du älskar mig så mycket så skulle du kunna ha det med mig. "
Det ha nu gått till den gränsen att vi kommer ha det med min bästa kompis, hon om någon litar jag på, till 100 %, inte hon som är problemet, men jag tycker det är så jobbigt å höra han säga och intala sig själv att det är han det är fel på ! Det handlar inte om att jag skäms över han eller nått, utan det handlar bara om att jag tycker inte en trekant är SÅ viktigt att vi MÅSTe ha de nu. Men han har gjort det till en superstor grej, han mår dåligt över, tänker för mycket, svårt att sova, när han bli arg på mig, så har ha slängt in mig i väggen.. Det ha bara hänt en gång, tur det, meen, jag säger då också att han borde ha motivation nog till att försöka hantera hans tänkesätt , att söka hjälp, när det går så långt att han slänger sin egen flickvän i väggen!!
jag bokade en tid till psykolog en gång, att vi båda 2 skulle gå tillsammans dit, men han vägrar gå till nån innan trekanten. han går med på att söka hjälp efter trekanten, men inte innan.

Sen säger han "men du vill ju inte ha trekant med mig" och när jag då säge Nej, jag vill inte ha det NU, men senare i livet. då bli han arg å säger samma sak om igen att han inte duger osv. Det är väl klart att jag tillsist kommer ha en tekant med han, för jag orkar inte bråka längre om det här. Vi ha säkert bråkat om den här trekanten i över ett halvår..

Jag försöker säga och visa på alla sätt hur mycket jag älskar han, jag gör verkligen allt, men jag kommer inte orka hur länge som helst heller. jag vet ine vad jag ska göra?!

Jonas Gåde är Master och Trainers Trainer i Powerthinking. Författtare till Servicemanual till ett bättre liv, Tjockholmsbibeln, Mensmonstret och Magiska relationer. Vill du boka Jonas som föreläsare maila: jonas@comunicera.se eller ring 0708-11 11 61.
Alla inlägg som Jonas skriver är intellektuell egendom och upphovsrättsskyddad av Comunicera Powerthinking.
Kopiering utan tillstånd kan resultera i rättsliga åtgärder.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citat