Skär sig mm.
Jag har fått kontakt med en tjej via internet. Det började så att jag skrev ett inlägg på en sida om att jag hade haft ätstörningar. Hon skrev till mig och berättade att hon slutade äta för några månader sedan. Hon slutade äta när hon hade det som svårast i skolan och hemma. Hennes föräldrar bryr sig inte och tydligen får hon stryk av dom men det är svårt och liksom riktigt förstå vad hon menar ibland. Hon säger att hon skär sig själv. Hon säger att hon har hoppat från tak och att hon har kvävt sig själv. Nu så tycker hon bara att jag är jobbig som frågar hela tiden och hon säger att hon knappt orkar med mig och hotar att hon då kan blocka mig. Hon är 16 år gammal. Hon äter tydligen en del för det har hon berättat. Jag känner mig helt maktlös och jag blir skitledsen när hon säger att hon knappt orkar med mig. Nu vågar jag knappt säga något för då kan hon kanske blocka mig och då kan jag inte prata med henne. Vet inte riktigt i vilken tråd jag ska skriva i. Hon skär sig själv har problem med och äta. Det är svårt att liksom veta hur hon har det när man bara skriver till varandra via en dator. Ska jag bara sluta bry mig och inte fråga? Jag vet ju inte egentligen hur hon har det mer än vad hon berättat. Jag har tipsat henne om denna sida och att hon kan ta kontakt med typ någon ungdomsmottagning eller liknande. Mår man inte bra så antar jag att man blir irriterad. Jag mår inte själv bra av det heller men jag klarar mig. Vad kan jag göra för att hjälpa henne?
|