Kommentar till ditt första inlägg idag!
Hej Ninnis!
Jag blir så himla förbannad när jag läser, vad läraren sa åt dig igår. Nu kan jag bara gå på egna erfarenheter, jag har inga egna barn än, men skulle jag ha haft det, skulle jag ifrågasätta lärarens roll helt enkelt. Vad hon sysslar med, man säger inte så till någons föräldrar.
Nu är inte jag superinsatt i hur det fungerar i skolan idag med handledare och annat, men att komma med en kommentar om att någon är känslig. Då är man definitivt helt fel ute, är man handledare har man väl en skyldighet att hjälpa till eller har jag missat något.
Bedrövligt att man ska behöva ta till rektorn för att få någon att ändra uppfattning, känns som denna person är på fel plats. Antingen hade hon sett det hela tiden eller så ändrade hon sig bara för att inte verka feg inför rektorn.
Mycket bra att du har satt nolltolerans det ska det vara och ingenting annat.
Jag känner igen precis i vad du skriver om att är killen inte obehaglig mot din son så är han det mot någon annan.
Vad säger killens föräldrar när ni har försökt prata med dem?
Jag har nämligen en erfarenhet av detta och det är, - nej men vår dotter har inte gjort något fel. Det är ett missförstånd. Det var ju du som började, fick man höra flera gånger fastän man var oskyldig.
Jo, men man kan vara duktig i skolan utan att vara med i alla råd som finns och nu ska jag inte säga så men många gånger de som vill vara med i allt är oftast inte så duktiga i skolan, (missförstå mig rätt.).
Jag var själv duktig i skolan och det var många som ville att jag skulle vara med i olika råd, men jag ville inte var inte intresserad. Samma sak nu har pluggat vid universitet i Uppsala i 3 år, har inte varit intresserad av att delta i kåren, nationer eller olika aktiviteter, utan jag har lagt min tid på studier i stället. Så bara för att man inte vill vara smed så blir man sedd som dum huvudet, men det är de som vill vara med överallt som är dumma i huvudet brukar jag säga. (Samma här missförstå mig rätt)
Klart att skolresultat sticker i ögonen, men låt dem göra det, säg det till din son. Säg dessutom, du har ju tid att plugga, gå på alla lektioner, till skillnad mot någon som vill vara med i alla råd
Jag har haft precis samma problem och alltid vilja vara bäst i skolan, men det är bara jobbigt…..det har tagit många år att inse, men nu är jag där. Efter snart 3 års studier på universitet, så ser jag alla betyg högre än godkänt som en bonus.
Usch, jag känner igen mig i din sons situation, där har man läst på och känna svara på frökens fråga, men då är det någon som börjar garva, kasta sudd, småpratar sinsemellan, mm och fröken säger inte ett ljud. Skulle jag sitta där idag i den situationen, skulle jag resa mig upp och bara gå, men då, då satt man där tyst och snäll. Jag var rädd varje gång en fråga kunde komma. Till slut fick man sitt namn nämnas, men man vågade inte svara just bara för risken att bli utskrattad eller något
När det gäller lärare och ge kritik så gör de det på ett klumpigt sätt, jag gick nämligen igenom samma sak. Hade supersvårt att ta åt mig av kritiken.
Har läraren pratat med din son idag?
Jag har egentligen inte med det att göra, men jag undrar främst om hon har hållit sitt ord gentemot dig
Mobbningen beror på någon vuxen som visat, JA definitivt.
Man kan inte prata för mycket med ens barn och att vara goda
Det är både på gott och ont att vara fredsälskare, men varför ska man bråka vad löser man med bråk och gräl. Så tänkte jag många gånger när jag satt i dessa situationer.
Jo, jag vet också hur det var när man var 15 år och alla känslor man hade om livet, framtiden mm
Jag har dessutom haft en hel del med killar i 13-15 år att göra genom mitt idrotts ledarskap på senare år och vissa är jätteöppna kommer och pratar, medan sen finns det de som är tillbakadragna, men det är ändå lika viktigt att båda grupperna får bekräftelse.
Säg till honom att han inte är något offer. Jag kände mig också som offer, men det är fel det är bara att AGERA NU!
För övrigt se PM;et som jag skickade!
Kram Fia
|