Hej vet inte om jag ska skriva här men gör ett försök. Nu är det några dagar kvar till ansökan till högskola och jag vet inte exakt vad jag vill eller kan gå det är såå svårt.
Har pluggat nu i snart 2 år på folkhögskola och börjar bli lite stressig nu för planering till hösten. Jag tror jag är intresserad av att få jobba med människor, helst i någon terapiform eller kankse jobba som någon coach och hjälpa människor på traven till ett bättre och roligare liv. Jag vet inte vad annars jag skulle vilja, är ganska osäker på vad som intresserar mig egentligen. Det som intresserar mig är nog mest det som jag har sagt och just sociala betenden.
Vad finns det för program som man kan gå för att exempelvis bli terapuet? eller coach av något slag? Kan man studera här ifrån comunicera? Kostar det något? kan man jobba efter utbildning?
Läste om en kbt/nlp kurs ganska dyr dock

men verkar vara väldigt intressant undrar lite om man får något slags jobb om man tar den utbildningen? Vad behövs för förgrundskaper innan man söker?
Nu vet jag inte vad jag kommer in på men något känner jag att jag måste hålla på med nu i höst. Vill inte att livet bara ska stanna upp.
Och en fråga till alla här egentligen vad jobbar ni med? eller utbildar er till? Skullle vara kul att läsa så kankse man blir inspirerad av något.
Tacksam för svar