Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-08, 23:47   #5 (permalink)
Jonas
Expert
Platinamedlem

Jonass avatar

Reg.datum: Sep 2005
Krediter: 15 696
Standard

Hej Mikael

Citat:
Kan man säga att det finns någon sorts gräns när det gäller problematik? Alltså att definiera det på något sätt. Missbruk, psykisk ohälsa?
Ja nu men inte i början man hade för lite erfarenhet. Det är omöjligt att avgöra per tfn och brev man har blivit försiktigare nu

Citat:
Fundering gäller mer upplägget, att det är ett underhållningsprogram i första hand,
Ja definitivt för TV3 och Strix som är de som producerar.

Citat:
Det finns naturligtvis undantag, men jag skulle vilja säga att programmen är 50-50 i kommunikationsproblem och psykologiska problem.
För oss medlare är det 100% kommunikationsproblem

Citat:
Det är många processer som startas, och det är viktigt att det finns stöd under bearbetningen av dessa processer. Därav den etiska funderingen, om det verkligen finns ett sådant stöd.
Vi träffar varje part kanske 3 timmar Jag tror på snabb kognitiv terapi men terapin inskränker sig till max 20 min per deltagare Jag har inte upplevt att det dragits igång stora processer jag har kontakt med de flesta av deltagarna på mail och tfn

Citat:
Kan man sammanfatta det som att medlarna har ansvar för medlingen mellan deltagarna
Ja inget annat än kommunikation

Citat:
och Strix har ansvar för deltagarnas psykologiska välbefinnande
ja

Hälsningar

Jonas Gåde

Jonas Gåde är Master och Trainers Trainer i Powerthinking. Författtare till Servicemanual till ett bättre liv, Tjockholmsbibeln, Mensmonstret och Magiska relationer. Vill du boka Jonas som föreläsare maila: jonas@comunicera.se eller ring 0708-11 11 61.
Alla inlägg som Jonas skriver är intellektuell egendom och upphovsrättsskyddad av Comunicera Powerthinking.
Kopiering utan tillstånd kan resultera i rättsliga åtgärder.

Senast redigerad av Jonas den 2008-04-08 klockan 23:56.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citat