Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-07, 16:03   #14 (permalink)
Lojsen
Member
Silvermedlem

Lojsens avatar

Reg.datum: Mar 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Lojsen
Standard

Hej Matz M!!

Jag tror jag förstår vad du menar och tar till mig det du skriver. Och jag håller med om att terapeut oftast har mer utbildning och större kunskaper. Eller det borde ju vara så i alla fall. Tyvärr har jag ju haft lite otur när de gäller de kontakterna och är därför glad att jag nu i alla fall har en person som det känns bra med och som jag mer och mer får så kallad tillit till som ja, är väldigt viktigt för mig. Jag måste bara komma på ett bra sätt att kunna prata om det som gör mest ont att prata om. Sen vet jag ju inte om hans kunskaper är tillräckligt stora för att kunna hjälpa mig hela vägen, men det hoppas jag att han själv i sådana fall inser och då hjälper mig vidare. Sen håller jag med om att man ibland måste äta mediciner för att man är som du så fint utrycker det, förkyld i själen, men jag tycker det är fel att ”lösa” problem med att enbart medicinera och när inte det fungerar så medicinerar man ännu mer. Jag knaprar tabletter nu också, men nu är det inte i den omfattningen som tidigare och jag har kunnat diskutera med min läkare om det hela och har själv, tillsammans med läkaren, fått komma fram till att det kanske är bra om jag medicineras just nu. Det är skillnad på att medicinera och medicinera liksom, var mest det jag menade. Sen menade jag inte alls med mitt förra inlägg att vara kritisk eller få fram att du råkat ”röra till det” med min kuratorskontakt.Och är ledsen om du uppfattade det så. Jag var mest nyfiken och väldigt glad över att du hade skrivit ett givande inlägg, och att du verkar ha stor kunskap inom det hela, men som gav mig en del frågor. Vilket för mig kan ses som positivt. Tack igen för dina svar…och du är väl värd de 100 krediter som Jonas gav dig.

Harre gött!

Lojsen

Lojsen är inte uppkopplad   Svara med citat