hjälp till rodnad?
Hej Felia.
Jag har själv stora problem med rodnad. Det kan börja blossa precis när som helst och det är skit störigt. Men jag började jobba med det tillsammans med mina närmaste vänner. Jag berättade för dem hur jobbigt jag tyckte det var, för jag kunde börja rodna inför dem också. Och just som du beskriver så rusar man iväg eller dyker ner i väskan med hela huvudet bara för att dölja rodnaden. Men satt jag med mina vänner o kände att kinderna började brinna så sa jag rätt ut, "shit vad varm jag blev, syns det mycket?" Ibland såg jag ut som en tomat ibland inte, vi skrattade lite o sen var det alltid någon som började prata om nåt annat så uppmärksamheten från mig försvann. Det har hjälpt mig enormt mycket, de känner till min svaghet och just därför behöver jag inte kämpa för att dölja det. Det är en bit på vägen, jag kan fortfarande inte tänka mig att gå på en date för där är risken för rodnad allt för stor. Men om man lär sig att se det som ett sätt att visa sina känslor så tror jag det blir lättare. Jag har också varit fri från det i ca sju år men tack vare en killes nedtryckande attityd så kom det tillbaka. Typiskt.
Så testa dig fram genom dina vänner, berätta om ditt bekymmer och försök avdramatisera det hela. Jag hoppas innerligt att det kan vara till hjälp.
|