Bra tråd

. Man kan använda sig av tusentals öppnare. Speciellt om man är blyg och oftast inte vågar prata sådär spontant är detta en jättebra övning för att ta kontakt och bemästra situationen litegrann.
Själv tycker jag inte att den sista där
"Hej! Ursäkta mig. Jag såg dig sitta där. Jag är en sån blyg person så jag vågar egentligen inte ta kontakt. Så jag måste bara vara ärlig och säga det rakt ut. Du är så himla söt! Får jag sitta ner lite? Ursäkta om jag är pinsam?"
Blir för mycket ursäkta mig för att jag pratar med dig. Det signalerar ju direkt osäkerhet och kvalificerar ju inte direkt ens värde i den andra personens ögon. Att vara blyg behöver inte alltid vara negativt men tror inte det är en bra öppnare för då signalerar man på något sätt en brist eller ett sämmre värde.
Men det är kul att komma på nya öppnare speciellt med kompisar så kan man slå vad om antal dissar man får och får man tex tre dissar på en kväll då får man en gratis öl av kompisen.- ett sätt att ta kontakt fast med mer humor.
Annat exempel på öppnare " Hej jag vill har roligt ikväll, är ni roliga? och så sätter man sig ner och pratar om något skojj som har hänt under dagen veckan eller så".
Kommer inte på någre mer just nu

.
Men övning ger färdighet. Sen om man tycker det är extreemt jobbigt till en början kan man bara göra upp en plan att idag ska jag säga hej eller "Hur mycket är klockan" till minst 30 personer som jag möter på gatan idag.