Citat:
Ursprungligen postat av en_udda
Jag har alltid varit smal, är inte en sån person som går upp i vikt så lätt. Har alltid ätit precis vad jag vill utan att tänka på vikten. Har snarare velat gå upp lite i vikt, men är ganska nöjd överlag. Väger 50 kg och är ca 165 lång. Har inte mått så bra ett tag, av olika anledningar. Har alltid gillat att äta, men sedan några veckor tillbaka mår jag nästan illa vid tanken på mat. Jag äter ju såklart, men absolut inte samma mänger som förut. Får i mig otroligt lite mat, jag känner liksom inte hunger-känslan mer. Jag skulle kunna gå i flera dagar utan att äta, men det gör jag inte. Så jag undrar om man kan ha anorexi, fast man vill gå upp i vikt? Typ undermedvetet eller nåt.. för jag är rädd för att gå ner mer i vikt! Det är det sista jag vill göra. Och då känner jag mig istället lite stressad när jag vet att jag måste äta och försöker tvinga i mig mat, men ändå så har jag en må-illa känsla. Det är värre vissa dagar och ibland nästan ingenting.
|
Hej
Vissa tillstånd kan göra att man äter betydligt mindre än vad som behövs och alla kan någon gång ibland tappa aptiten, men om det inte går över bör du absolut söka läkare och få det utrett.
Hur gammal är du?
Har du pratat med någon om dina besvär?
Hälsningar
Malin