Ämne: Missanpassad?
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-03, 16:44   #5 (permalink)
komplex
Member
Silvermedlem

komplexs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Standard

Först vill jag skriva att det är fint att du bryr dig om pojken. Du vill verkligen hitta ett förhållningssätt till honom. Jag hoppas du hitta ett!!

Om ett barn uppför sig som du beskriver är det något som är fel! När jag för länge sedan jobbade inom barnomsorgen fanns det speciella psykologer man kunde kontakta när det gällde knepiga barn. Det måste väl finnas något liknande fortfarande?

ADHD kan vara bekymret. Då är det viktigt att barnet får det diagnostiserat. Ju tidigare desto bättre. Det finns mycket kunskap om ADHD och hur man förhåller sig till barn med ADHD. Har man en diagnos kan det även finnas medicinsk hjälp.

Det kan ju också vara något knepigt i familjen. Det är tufft att vara invandrarfamilj. Kanske orkar föräldrarna inte med barnet som de borde. Kanske kan det vara en så enkel orsak som att barnet fått ett nytt syskon och reagerar så här.

En resursperson är säkert bra, men jag tycker man måste titta på pojkens hela situation. Tipsa föräldrarna om var de kan får råd och stöd någonstans (om det finns något sådant)...
komplex är inte uppkopplad   Svara med citat