Ämne: Januari
Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-31, 17:06   #3 (permalink)
Admin
Administrator
Guldmedlem

Reg.datum: Sep 2005
Krediter: 1 125
Standard

Silverstolen för Bästa bästa personliga inlägg går till "La Luna som på ett väldigt ärligt och osminkat vis berättar en historia om ett livsöde som kantats av otroligt många svårigheter. Men i all olycka så lyser ändå La Lunas styrka igenom och vi tycker att det här inlägget inspirerar till att fortsätta kämpa, trots allt som går emot. Vi ger vårat stöd och hoppas på att La Luna snart får det stöd som hon behöver och förtjänar och fortsätter att utveckla sin skrivande talang"

Tänkte berätta historian om denna tjej...
Hon är 23 år gammal, bor i en lgh i centrala stan, har en underbar pojkvän och många bra vänner. lycklig? knappast!!!
Men i hela sitt liv har hon kämpat, kämpat sig upp för att sen åka ner igen... aldrig har hon klagat, inte en enda gång, när hennes vänner gick bakom ryggen på henne, när en hel by ljög bakom hennes rygg, skrattade åt henne, för att hon va den enda som inte visste, visste vadå? jo att hennes då varande kille haft sex med hennes bästa kompis. Den dagen packade hon sina väskor och drog, stängde in förlusten av sina vänner, och stängde in besvikelsen från dem... fortsatte leva.
Sen kom den dagen då hon vågade lita på någon igen, 2 år senare gjorde han samma sak, han var otrogen... gick bakom hennes rygg... även denna gången gick hon vidare, stängde in sina känslor...
Denna tjejen har en förmåga att dra till sig människor, alla sorters.
Efter några år i denna stad, och efter den besvikelsen, kom det nya människor, människor som hon trodde var hennes kompisar, det visade sig senare att även dem skulle komma att göra henne besviken, ljuga, bedra, förstöra... Även nu packade hon sin väska och drog... lämnade de inom sig, stängde dörrarna log o sa, här mår jag bra.
Fly säger många... hon sa: valde att göra något bättre.
Under dem kommande 2 åren skulle hon må bra... Hon träffade sina två BÄSTA vänner, Han var som min bror, fick mig att skratta till allt, mådde så bra, vi var bästa vänner. Sen kom hon, dem var som tvillingar, dem var som själsfrände, dem gjorde allt ihop, verkligen ALLT! dem satt ihop, lärde varandra allt om livet, bråkade om små saker, men alla dessa skratt, dem skrattade åt allt, log hela dagarna... mådde så bra... hon fick denna tjejen att upptäcka en annan sida av världen, ett land långt här ifrån, fyllt med värme, kärlek, glädje, gemenskap... allt det vi saknar här.
Sen Brakade allt, hon gjorde henne besviken, kanske mer än vad någon annan gjort... hon började missbruka droger, blev skyldig tjejen massa pengar... ljög... Hon gav henne ett val... sluta och stanna så hjälper jag dig, eller fortsätt och gå...
Hon gick... hon lämnade tjejen, sin bästa vän, ledsen besviken och tom...Hon är hennes största förlust och saknad.
Nu skulle hennes liv kantas av problem... detta var bara början...
När hon kom hem var hela lägenheten tom, han, hennes vän hade tömt hela lägenheten, gick bakom hennes rygg... hon fick börja om, jobba 240 timmar i månaden för att klara av allt, skapa ett nytt hem, + att betala alla räkningar.
Hon klarade det... som hon klarat allt annat!
Sen stal en bekant 5000 från hennes Visa kort... 5000 som hon hade kämpat för... hon klarade det med.
Sen fick hon veta att hon skulle opereras, hon hade fått systor på ena äggstocken, blev inskriven på en avdelning för ofrivillig barnlöshet vid 22 års ålder, varför då? jo för 4 år tidigare hade hon akut opererats för ett utomkveds havande skap... på andra äggledaren.
Efter operationen sa man: Det kommer nog bli tufft för dig, därför e du här, så vi kan hjälpa dig den dagen. Hon klarade det med...
någon månad senare... gick någon in med nycklar i hennes lägenhet och stal hennes spar pengar... jo hon hade bytt både dörr och lås en gång, men glömt byta lås efter att 2 personer haft tillgång till hennes nycklar, 2 kompisar! Men hon går igenom det med...
Om någon ringer på hennes dörr, vågar hon inte öppna... hon vågar inte gå hem själv efter kl 20.00 på kvällen, hon vågar inte lita på någon, och framför allt inte på han som nu är hennes allt... han som kanske aldrig skulle göra något mot henne... men nu har allt övergått i ilska, självmords tankar, hon orkar inte kämpa mer... hon säger att hon har gett upp... att hon inte orkar mer... är det så här det ska vara så vill hon inte vara med...
Hon kan inte känna glädje, inte kärlek, inte lycka, inte hopp...
Hon är bara ledsen, frågar sig själv varför? säger bara om o om igen... JAG ORKAR INTE!
Hon blir med barn... hon som troligen inte kunde... det ligger rätt... ett mirakel? en abort... problemet är Borta... skuldkänslorna och frågorna finns bara kvar.
Mamma och pappa skiljer sig... allt e bara en trasig saga, från början till slut!
Hon går till en läkare... säger att hon måste få prata med någon... bara få prata... hon kräver inga svar, hon vill bara få prata... kanske önska att någon kunde förstå... eller åtminstonde vilja...
Hon får en remiss...går dit... blir ledsen, då säger psykriatikern...du ska inte gråta, det är täcken på svaghet och att man tycker synd om sig själv... jag kan ge dig något lugnande... tjejen stirrar blint på henne... sen säger hon att tjejen e full av ångest...och att hon ska få med sig ångest dempande medicin... hon ställer sig upp och säger... ta din medicin och din kunskap jag behöver inte den... jag ville bara få prata...
Nu har ni fått läsa 50% av mitt liv...
Innan allt detta hände henne, var hon full av energi, kunde bestiga berg för att få som hon ville, då orkade hon kämpa, hon var ALLTID glad, skrattade åt det mesta... Hennes ögon glittrade och dem var BLÅ...Hon kunde få vems ben som helst av vika sig...
Nu ser hon bara trött ut, utan energi, orkes lös, kan ingenting... orkar ingenting... ser henne falla längre och längre ner... att hennes pojkvän inte lämnat henne är ett under... hur kul e de att vara tillsammans med någon som säger... jag orkar inte, vill inte leva längre...
Hon har tappat bort sig själv... hon har förlorat sina kamper... och nu orkar hon inte mer...
Hon vill inte att någon ska tycka synd om henne... hon önskar bara att någon kunde förstå... hon vet att det finns dem som har det värre, hon hjälper nämligen dem själv...
jag är den där tjejen...jag undrar vad som ska hända idag...

Senast redigerad av Jonas den 2008-04-07 klockan 00:41.
Admin är inte uppkopplad   Svara med citat