Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-26, 10:14   #1 (permalink)
Mjau
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Post Vilken skola?!

Jag har ett bekymmer som gnager i mig ofta. Jag har en flicka på snart 6 år och en kille på 4 år. Mitt problem gäller vilken skola jag ska välja åt mina barn!

Så här ligger det till:

Vi har barnen på förskola på ett litet dagis, som sammarbetar mycket med skolan som ligger bara en trappa upp. Problemet är att i höst när flickan ska börja 6-års är det hon och en kille till som börjar. Det finns några flickor till i skolan, men dom är lite äldre. Men hon tycker om dom jättemycket och leker gärna med dom. ( Hon är med skolbarnen 1-2 ggr i veckan redan).
Vi har möjlighet att flytta dom till en stor skola som ligger även den nära vårat hem. Där hon har möjligheten att få fler tjejkompisar.

Varför jag tvekar att flytta är att jag trivs så bra med lilla skolan och dess fritids, där är barnen är ute mycket, det är litet med samma personal, verkar vara riktigt mysigt. Plus att mina barn har gått på förskola i denna skola sen dom var små.

På den större skolan är det fler kompisar, men större fritids och mycket mindre resurser.

Men har jag rätt att hålla kvar tjejen och hon inte får tjejkompisar i samma utsträckning???!!!

Snälla, kommentera gärna!!
Mjau är inte uppkopplad   Svara med citat