Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-24, 23:15   #1 (permalink)
Problemet
Member
Bronsmedlem

Problemets avatar

Reg.datum: Dec 2007
Standard Psykiskt sjuk mor....

Jag har, nu allt eftersom jag blir äldre, konstaterat att min mor mår psykiskt dåligt. Det är allvarligt, jag är ingen expert men känner i hjärtat att hon är åt det manodepressiva hållet.

Jag har hela mitt liv tampats med min mor och vi har haft åtskilliga gräl där vi sårat varandra och jag har mått sjukt dåligt till och från under min uppväxt. Har själv panikångest stundtals, och kan dra kopplingar till min barndom där jag känt likadan smärta i hela kroppen efter mina duster med min mor. Jag känner smärtan stråla från armbågarna ut i hela händerna och ut i fingrarna och vill nästan dö för det gör så ont. Kan spåra denna smärta långt ner i åldern efter olika familjekriser....

Finns det nånstans man kan vända sig som anhörig till psykiskt sjuk förälder i Stockholms län? Jag känner stundtals att jag inte orkar med min mor, kontakten kan brytas då hon sårar mig än i dag. (Jag är 24 år)

Orkar inte längre, måste få samtala med någon expert på området! Jag vill inte bli som min mor när jag blir stor, det är någonting jag intalat mig själv hela mitt liv. Men nu när jag blir allt äldre känner jag att risken finns att jag tar efter hennes dåliga beteende. Jag menar - det är så jag lärt mig att man tydligen ska vara.

Vill inte bli som mor.

Senast redigerad av Problemet den 2008-03-24 klockan 23:19.
Problemet är inte uppkopplad   Svara med citat