Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-24, 12:56   #1 (permalink)
onerva
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Mar 2008
Question MIn 15 åriga dotter har tappat läslusten och tycker att skolan är meningslös

Hej Min dotter är 15 år och går på 9:de klass. Hon har alltid varit en ut av de bästa i sin klass men nder hösten 2007 tappade hon lusten att läsa. Hon började skolka från skolan och under vårterminen har hon uteblivit nästan två månader. Vi har försökt att hon ska få samtalskontakt emd BUP men hon vägrar gå dit efter att var där en gång men tyckte att de frågar konstiga saker. Vi har fått hjälp från socialen och hon träffade socialsekreteraren en gång men nästa gång vägrade hon. Sociasekreteraren har konstaterat att hon är begåvad intelligent tjej men behöver hjälp att gå till skolan eftersom hon ligger efter. Nu jag med hjälp av 18 åriga systern samt lärare fått henne att gå till skolan två gånger under dem senaste två veckorna men hon säger att hon vill läsa hema fast egentligen har hpn inte lust att läsa. Hon har pojkvänn sedan förra hösten och han har fått gå IV programmet eftersom det gick så dåligt för honom i grundskolan. Ho har dåligt kontakt med sin pappa sedan förra hösten och vägrar att sova över hos honom elelr träffa överhuvutaget. Jag bor med henne och 18-åriga systern och in sambo.Min sambo får inte lägga sig i enligt min dottern. Min fråga är ska jag ge upp och låta henne gå om 9:an eller ska jag fortsätta kämpa tillsden andra intagningen.
MVH Onerva
onerva är inte uppkopplad   Svara med citat