har jag någon form av ätstörning?
hej, jag vet inte riktigt hur jag ska skriva så att det blir lätt att förstå.
det har absolut ingenting med vikten att göra först och främst. skulle gärna gå upp några kilo eftersom att jag är lite underviktig.
men det är något annat som kommer och går i perioder. allt oftare blir det så att jag får världens superångest så fort jag ska till att äta något, det går verkligen inte. jag får hjärtklappning och blir illamående och det tar stopp helt enkelt. om jag försöker pressa ner det i alla fall känns det som att jag ska spy och eftersom (som jag nämnt förut flera gånger) jag har stark emetofobi får jag ÄNNU mer panik och börjar skaka då.
problemet blir ännu värre om jag ska äta bland folk. på restaurang eller större middagsbjudningar till exempel. det är så det brukar börja varje gång det händer. jag blir för stressad av folk i närheten så jag får panik och skippar maten, sen håller det i sig i flera dagar, även om jag är helt ensam.
jag har nästan ALLTID ångest/panikångest - men i vissa perioder är det inte alls några problem med maten. förutom att jag inte kan sluta äta kanske? jag äter och äter och äter massor _hela_ tiden vilket inte heller är helt normalt kanske?
och när jag hamnar i det här ätproblemet är jag grymt hungrig hela tiden, ändå får jag inte i mig något.
så vad är det för något? är det en ätstörning eller något annat?