Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-07, 17:36   #1 (permalink)
kille25

Standard Hjärnspöken blyghet/social fobi?

Hej!
Undrar om det är någon annan som känner igen sig i det som jag beskriver här nedan?

Jag är sjukligt rädd för att göra bort mig, det dyker upp situationer i mitt huvud då jag har gjort bort mig och då skriker jag högt eller slår i väggen. Det har pågått i flera år nu. Är väldigt jobbigt. Är det blyghet eller social fobi?

Ofta är jag inte närvarande i den här världen utan det känns som om jag är på en annan planet under sociala situationer. Mina tankar flyr iväg, jag dömer människor och rädslan tar över mina tankar och jag blir frånvarande och vet inte vad som sagts eller gjorts. Det gör att mitt vardagsliv blir förstört, jag oroar mig så mycket för saker och ting att jag äter på konstiga tider, äter dåligt, blir uppe sent på nätterna.
Har också svårt att göra saker inför andra som man blir granskad på, det kan även vara t.ex. skriva en uppsats som nån annan sedan ska gå igenom.

jag är mycket ensam också, har svårt att vara med andra människor, då min blyghet eller social fobi gör sig gällande. Då tänker jag bara på mig själv o vad jag ska säga. Det blir väldigt jobbigt när all min kraft går åt till mig själv. Kan inte komma bort från det, är det nån som känner lika eller har något råd hur man ska hantera blyghet och social fobi?
  Svara med citat