Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-16, 10:37   #3 (permalink)
Frida.L
Expert
Guldmedlem

Frida.Ls avatar

Reg.datum: Sep 2007
Standard

Hej gussan!

Vad bra att problemet med snoppen har försvunnit.

Angående slemmet i avföringen så kan en förkylning sätta sig på olika ställen i kroppen varav tarmen är ett ställe och därmed kommer det slem i avföringen, ofta med diarre. Men om det pågår en längre tid och om han har besvär av detta tycker jag att ni ska kolla upp det med läkare.

När det kommer till att han vaknar tidigt och vill gå och lägga sig tidigt på kvällen. Om han inte är riktigt pigg och har en förkylning i kroppen är han säkert mer trött när han kommer från skolan/fritids. Är det möjligt att han får vila sig en stund när han kommer hem, för att orka vara vaken under kvällen. Han kan vila sig genom att sova 10 minuter eller genom "vaken vila" där han får varva ner lite för att sedan bli pigg och hålla sig vaken längre. Fortsätter han vakna tidigt så tycker jag att han ska få vara kvar i sängen om det är möjligt, inte gå upp och ha roligt genom att leka till exempel.

Om det har med medicinen att göra har jag inte kunskap om att svara på.

Hoppas du har fått hjälp av mitt svar.

Hälsningar Frida
Vill du ha kontakt med Frida? Ring 0702-897027 eller maila frida@comunicera.se
Frida.L är inte uppkopplad   Svara med citat